Categories
Blog

Sådan kan et godt sprog øge dit salg

 

Annonce

Det kræver mange ting at skabe godt salg i en virksomhed – det kan bogen ’Skal knappen være rød eller grøn?’ af Søren Rokkjer. En af de ting er at have godt styr på dit sprog. Det gælder både på din firmahjemmeside, reklamemateriale og eventuelle nyhedsbreve og sociale medier. Du er nødt til at skrive både fængende og forståeligt, hvis du vil gøre dig håb om at øge dit salg. På den måde bliver det nemmere for dig at tiltrække nye kunder, der kan løfte dit salg til helt nye højder.

 

Kom ud på det internationale marked

Hvis du vil gå all in på at forbedre dit salg og øge kendskabet til dine produkter, så kan det være en rigtig god idé at sørge for, at din virksomhed kommer ud på det internationale marked. Her er der mange flere kunder, som kunne tænkes at være interesserede i dine varer. Men derfor er det selvsagt også vigtigt, at du får oversat din firmahjemmeside, så internationale kunder kan være med. Du kan for eksempel prøve dig frem i Frankrig, et land, der på mange måder ligner Danmark. For at sikre dig, at det bliver en succes, er det nok nødvendigt at hyre en dygtig dansk fransk, så sproget bliver så godt som muligt.

 

SEO

En anden årsag til at et godt sprog kan være med til at øge dit salg er hensynene til SEO. SEO står for Search Engine Optimization og handler kort sagt om at tiltrække flere kunder til din firmahjemmeside ved at bruge de bedste søgeord. På den måde kan din hjemmeside rangere højere på google og andre søgemaskiner, så kunderne har lettere ved at finde den. Det øger altså sandsynligheden for et højere salg, og derfor kan du hjælpe din virksomhed rigtig meget ved at hyre en dygtig SEO-konsulent.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *